Pertubuhan Kami Anak FELDA Trolak Utara - ::::: Aku Budak Trolak :::::

Blog generasi peneroka FELDA

Sabtu, 9 Mac 2019

Pertubuhan Kami Anak FELDA Trolak Utara

Pertubuhan Kami Anak Felda (KAF) Malaysia telah ditubuhkan atas idea seorang anak peneroka Felda iaitu Encik Anuar Malik, Timbalan Pengarah Besar Bahagian Pembangunan Komuniti Felda pada awal Tahun 2015.

Kesinambungan idea tersebut telah membawa kepada penubuhan secara rasmi apabila didaftar dengan Jabatan Pendaftaran Pertubuhan Malaysia pada 15 Oktober 2015.


Pertubuhan Kami Anak Felda (KAF) Malaysia ditubuhkan bertujuan untuk:

  • Menjadi wadah baru kepada generasi di dalam dan Luar Felda;
  • Untuk membantu FELDA, Membalas Jasa JKKR (Bapa), GPW (Ibu), MBFM (Adik), serta NGO-NGO yang ada dalam Rancangan FELDA;
  • Sentiasa bersama FELDA untuk memacu kejayaan yang berpanjangan dalam memartabatkan ekonomi negara serta rakyat;
  • Sentiasa berdiri utuh serta menyokong di belakang FELDA untuk menyumbang Bakti & Budi untuk memperkasakan FELDA;
  • Melestari dan Memurnikan Komuniti FELDA supaya menjadi contoh kepada komuniti lain.

Keahlian Pertubuhan KAF dibahagikan kepada 4 kategori iaitu ahli biasa, ahli bersekutu dan Sahabat KAF. Bayaran yuran yang ditetapkan untuk menyertai sebagai ahli Pertubuhan KAF ialah sebanyak RM20.00 untuk seumur-hidup.

Keahlian Pertubuhan KAF ini dibuka kepada semua anak, menantu, cucu dan cucu menantu yang berumur 35 tahun ke atas. Bagi anak, menantu, cucu dan cucu menantu yang berumur 18 tahun hingga 34 tahun, mereka masih boleh bersama KAF dengan mendaftar sebagai Sahabat KAF.

Keahlian juga dibuka kepada individu yang mempunyai kaitan atau bekerja di FELDA dengan mendaftarkan diri sebagai ahli bersekutu.

Pertubuhan KAF ini berada dalam beberapa peringkat, iaitu Pertubuhan KAF Malaysia, Pertubuhan KAF Wilayah dan Pertubuhan KAF Cawangan.


Di tanah rancangan FELDA Trolak Utara, turut mewujudkan Pertubuhan KAF ini. Pertubuhan KAF Trolak Utara atau ringkasnya KAFTU, sedang berusaha untuk berperanan di FELDA Trolak Utara sebagaimana yang dimatlamatkan.

KAFTU dipengerusikan oleh Cikgu Zulkifli bin Hambali, mempelawa kepada mereka yang dalam kategori yang dimaksudkan untuk turut bersama-sama dalam KAFTU. Semoga dengan keahlian yang ramai dalam KAFTU, segala perancangan dapat dilaksanakan dengan jayanya.


Keterangan menjadi ahli KAFTU : Klik Sini Untuk Menjadi Ahli

IlyTrolak: "Mungkin ini antara tempatnya untuk kebersamaan dan kebersatuan warga FELDA Trolak Utara"
Komen, pendapat dan cadangan dari pihak pembaca yang budiman, amat kami hargai dan didahului ucapan terima kasih PERINGATAN: Aku Budak Trolak tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui laman ini. Ia pandangan peribadi pelawat laman ini dan tidak semestinya menggambarkan pendirian pemilik laman. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pelawat laman itu sendiri.

2 ulasan:

  1. Bolehkah ketua kaf rancangan dilantik bawah umur pada 35 tahun

    BalasPadam
  2. Ikut perlembagaan, Ketua atau Pengerusi KAF mestilah ahli biasa atau ahli seumur hidup KAF.

    BalasPadam